Bezoek, Kampioen, Strand feest en nog maar 1 maand - Reisverslag uit Malta, Malta van Tim Nevels - WaarBenJij.nu Bezoek, Kampioen, Strand feest en nog maar 1 maand - Reisverslag uit Malta, Malta van Tim Nevels - WaarBenJij.nu

Bezoek, Kampioen, Strand feest en nog maar 1 maand

Door: Tim Nevels

Blijf op de hoogte en volg Tim

04 Juni 2015 | Malta, Malta

Daar ben ik weer! Na een tijd afwezig te zijn geweest is daar toch weer een verslag, ik zal de hoogtepunten benoemen want ik zit niet stil hier.
Laat t duidelijk zijn dat ik gewoon stage loop en vooral in de weekenden veel ga doen, voor dat jullie je afvragen of het alleen maar plezier hier is, er moet ook serieus gewerkt worden!

Ongeveer 3 weken geleden kwamen pap en mam dan toch op bezoek! Ik heb ze s´morgens om 7:00 al opgehaald van het vliegtuig. Ik wou ze verrassen en had gezegd dat ik naar stage moest, en ging op het vliegtuig heel tactisch op een afstandje van de vertrekhal zitten zodat ze me niet gelijk zagen. Dit was echter niet zo tactisch, ik zat pal tegenover de bagageband die je door de raam kon zien. Mam met haar havik-ogen had mij dus allang gezien, plan mislukt! Na weer herenigd te zijn met mijn ouders hebben we de huurauto opgehaald en zijn we richting het hotel gereden. Pap moest erg wennen aan het verkeer aangezien ze hier links rijden, hij had erg de neiging om toch rechts te gaan rijden. Vooral bij kruisingen moest ik hem hier aan helpen herinneren. Toen we heelhuids bij het hotel aankwamen, moesten we de auto nog "even" parkeren. Dat even duurde langer dan we hadden gedacht, er is hier in Malta namelijk groot gebrek aan parkeerplaatsen en stikt het van de auto's. Na uiteindelijk toch een parkeerplaatsje te hebben gevonden, zijn pap en mam even gaan slapen ze hadden namelijk een nacht overgeslagen. Ik besloot het zwembad van het hotel uit te proberen en van de sauna´s te genieten. In het hotel heb ik ook kunnen genieten van een heerlijke douche met een harde straal en ben ik zelf even in bad geweest! We hebben de rest van de dagen s ´morgens met de auto plaatsen bezocht, en s ´middags lekker zonnen op het strand. Zo zijn we naar de grotten van Sint Paul geweest, deze bevonden zich in het plaatsje Rabat diep onder de grond. Het was er erg mooi maar de grotten waren een doolhof, er hingen bordjes met de richting op maar die waren verkeerd en kon je gemakkelijk zelf omdraaien. Ook hebben we de vestiging stad Mdina bezocht, hier woonden de ridders van Sint John vroeger. In Mdina hebben we taart gegeten bij de lekkerste taartenbakker van Malta, Fontanella. Mocht je ooit in de buurt zijn, zeker het proberen waard! Verder zijn we ook nog naar de “famous” Blue Lagoon geweest op het eilandje Comino, waar één hotel en een politiebureau is. Het water is hier prachtig blauw, en het is er erg ondiep waardoor je er makkelijk kan zwemmen. We zijn met een boottocht hier naar toe gegaan waarmee we de hele kustlijn van Noord Malta hebben gezien, erg mooi! Ook hebben we tempels bezocht die nog ouder waren dan Stonehedge, dit was echter niet zo heel spannend aangezien het niet echt gerestaureerd was. Mam en ik grapte dat we thuis in de tuin ook een paar stenen neer zouden zetten en dan entree vragen. Dus binnenkort in Haler een oude tempel ;)! Zoals je leest heb ik een hele actieve week gehad met pap en mam, s ’avonds dus ook altijd moe maar voldaan naar bed gegaan. Ik vond de week met mam en pap erg leuk, en ben flink verkleurd door het zonnen op het strand!

De week erop was mijn voetbalteam, het 5e van brevendia kampioen geworden! Dat moest natuurlijk ook gevierd worden in Malta, dus ben ik samen met mijn teamgenoot Xavier op stap gegaan. Uitgedost in het groene kampioenshirt hebben wij menig bar onveilig gemaakt, en hebben we al feestend op “We are the champions” onszelf voldaan met alcohol. Het feestje onder de douche ontbrak dan wel, maar dat werd door Xavier goed gemaakt door op de terugweg een overwinningsduik te maken. Helaas voor Xavier nam hij ook zijn portemonnee mee het water in, dus wie wil kan nu ook “schat” gaan duiken in Malta.

Het weekend daarna zijn we met een groep Nederlanders met de bus naar het noorden vertrokken, het idee was eerst om te gaan overnachten op Blue Lagoon. We kregen echter te horen dat hier s’nachts de ratten over je heen lopen, dus dat hebben we maar niet gedaan. Er werd besloten om naar een afgelegen strand te gaan om daar als oermensen een vuur te maken en te gaan zwemmen. Een vriend van me had via een collega een adres van een afgelegen strand gekregen, en hij ging dus voorop om de weg te wijzen. We moesten bij de Salmon Chapel linksaf en bij de bamboeweg omlaag lopen. We gingen netjes bij de Chapel links en gingen op zoek naar de bamboeweg, echter na 20 minuten lopen hadden we die nog steeds niet gevonden en stonden we bij een rotsafgrond, maar het strand was wel in zicht. Hier zijn we via een geitenpad heen gelopen, het was goed opletten want je lag zo beneden op je gezicht. Nadat iedereen onderen was zijn we eerst gaan zwemmen, wat een prachtig plek om te zwemmen! Daarna werd er een vuur gemaakt van hout dat we uit de omgeving vonden, en werden de knakworsten die we mee hadden genomen opengemaakt. Deze moesten echter met een blikopener worden opengemaakt, iets wat we niet bij hadden… Gelukkig zijn mannen heel handig en hebben we ze simpelweg met brute kracht op een steen open geslagen, om ze vervolgens in het vuur te zetten. Hier zijn we tot een uur of 11 geweest en hebben toen de taxi teruggepakt, deze zou ons bij de Chapel ophalen. Echter kwam er geen taxi opdagen, toen deze eenmaal na 10 minuten ons opbelde vroeg hij waar we waren. Wij hadden zoiets van ehm waar ben jij? Bleek dat we bij een toren stonden in plaats van de Chapel, daarom waren we in het begin ook misgelopen omdat we een toren voor Chapel hadden aangezien.

Nog een opmerkelijk verhaal over het busvervoer hier in Malta, er werd aan de weg gewerkt voor stage dus de bussen moesten omrijden. Waar in Nederland netjes een blaadje word opgehangen dat een bushalte tijdelijk niet in gebruik is, komt er hier gewoon geen bus opdagen en moet je maar gokken dat er dan een omleiding is. Zo heb ik 20 minuten op het bankje gezeten te wachten op een bus die niet kwam, gelukkig kwam er een oude meneer vertellen dat de bussen om reden.
Ook zijn we naar Splash & Fun geweest, dit is een waterpark met heel veel glijbanen en zwembaden. Er was niets te doen dus hoefden we ook nergens te wachten en hebben we volop gebruik gemaakt van alle glijbanen en een lazy river. Qua glijbanen waren er snelle glijbanen, een kolk en eentje waar je stijl omlaag ging om vervolgens weer achteruit terug te vallen. Bij een dagje zwembad hoort ook standaard een frietje met mayonaise, het park beschikte over een hele mooie keuken maar frietjes bakken blijkt toch een kunst aangezien de helft nog rauw was.

Dan komen we alweer aan bij afgelopen weekend, deze zondag was Beach party waar de bekende DJ Klingande is komen optreden. Voor deze beach party zijn we met de bus naar het noorden afgereisd om via het strand naar de locatie te lopen. Het was prachtig weer dit weekend met temperaturen van +30 graden, ik heb dus erg genoten op het strand van de muziek en koude biertjes.
Morgen staat er een festival op het programma, Earth Garden. Dit is een festival met allemaal alternatieve bandjes dat word gehouden in het nationale park van Malta, dit belooft een hele happening te worden en ik heb er dan ook heel veel zin in! Vandaag de dag is het ook nog maar één maand en dan zit mijn stage erop, ik ben bezig om mijn eindverslag te schrijven en het ziet er goed uit!

Groetjes uit Malta en tot de volgende keer ;)!




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

Hallo ik ben Tim en ik ga van 4 februari tot 3 juli stage lopen in malta!

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 7663

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: