Carnaval en meer - Reisverslag uit Malta, Malta van Tim Nevels - WaarBenJij.nu Carnaval en meer - Reisverslag uit Malta, Malta van Tim Nevels - WaarBenJij.nu

Carnaval en meer

Door: Tim Nevels

Blijf op de hoogte en volg Tim

24 Februari 2015 | Malta, Malta

Mijn blog begint op een wekelijkse blog te lijken want de enige dag dat ik niet zo veel doe is zondag, dan is het was en strijk dag en kan er gewandeld worden. ik voel me net een oud iemand haha. (ik heb dit zondag al geschreven maar kon het helaas nog niet uploaden omdat de site eruit lag) Oh ja ik schrijf dit verslag nu met een toetsenbord dat het maar half doet ik heb er perongeluk cola overheen gegooid dus schrijf nu met een virtueel toetsenbord...

Ik zal even terugblikken op het carnaval in Gozo, wat een gekkenhuis was dat. We vertrokken om half 10 vanuit de haven in Sliema om na 3 uur van dansen, feesten en drinken aan te komen in Nadur, Gozo. Carnaval wordt hier veel anders gefeest dan in Nederland, hier is het feestje buiten op straat met wagens die voorbij rijden en de muziek verzorgen. Ook lopen ze hier in de meest vreemde, vaak zelf gemaakte, kostuums rond. Zo waren er mensen verkleed als tampons, astronauten en zelfs mensen die zo iets aparts aanhadden dat ik eerst een moest vragen wat het moest voor stellen, er waren namelijk mensen verkleed als pakje boter! Dit aparte feestje verlieten wij om 3 uur s nachts om weer met de boot terug te keren naar Sliema. Het feestje ging natuurlijk gewoon door op de boot, er vielen echter steeds meer slachtoffers toen het steeds vroeger werd, meer en meer mensen besloten dat het tijd was om te gaan slapen! Dit was een beetje vervelend voor de mensen die wel door wilden feesten (zoals ik) je moest namelijk goed uitkijken dat je niemand raakte tijden het dansen. Dit ging dus een beetje mis ik wilde mijn jas pakken om naar het dek te gaan om de zonsopkomst te zien, maar viel bovenop een slapend meisje, oeps nogmaals sorry! Om 7 uur was de boot terug en toen was het snel mijn bed opzoeken, de rest van de dag heb ik de hele dag geslapen.

Maandag gelijk even na het werk naar een computerwinkel om mijn laptop te maken dacht ik maandagochtend, dat werd een heel avontuur. Dit lag overigs niet aan mijn zware kater waar ik last van had.Op stage wisten ze namelijk wel een adres om mijn computer te maken, dus ik naar de desbetreffende winkel toe zeiden ze dat ik bij een ander filiaal moest zijn, die was maar een 15 minuten uit de buurt! Die 15 minuten bleken met de auto te zijn, per bus was het namelijk een uur. Maandag avond was het tijd voor de wekelijkse welcome party, daarbij gaan we naar een paar clubs en krijgen we op de meeste plekken gratis drank :)! Het werd niet laat en om 1 uur was ik alweer thuis. Dinsdagavond ben ik naar de bioscoopavond geweest hier draaide ze Taken 3, ondanks dat ik die al gezien heb vond ik t toch leuk en heb ik twee Nederlandse meisjes ontmoet die dichtbij mij in de buurt wonen in Nederland, heel toevallig zaten ze ook nog eens in dezelfde flat!

Woensdag ging ik uiteten bij vrienden, ze hadden kip en konijn gemaakt het was erg lekker en ik heb ook konijn geprobeerd. Donderdagavond was het Italian Night een avond vol italiaans eten en muziek, jammer genoeg was mijn eten niet heel warm en was er geen Tiramisu! Voor de rest was het wel weer gezellig. Vrijdagavond is stap avond en ben ik gaan indrinken bij een Duitse vriend die helaas al naar huis moest. Ik heb met hem afgesproken om naar München te gaan waar we samen op stap zullen gaan en hij een krat speciaal bier van het lokale klooster kan regelen, zijn oom is namelijk een monnik. Het werd een erg late avond en om 5 uur s'nachts strompelde ik mijn flat binnen.

Zaterdag ben ik naar de Lidl gegaan samen met wat andere Nederlanders, hier zijn we met de bus heen gegaan aangezien die best wel uit de buurt ligt! Met een aardige kater door de Lidl gedoold om wat eten in te slaan voor de rest van de week. Helaas hebben ze niet zo heel veel bij de Lidl, het is me ook nog steeds niet gelukt om een afwas borstel te vinden volgens mij kennen ze dat niet. Toen met volle tassen die toch wel aardig zwaar waren op zoek naar een bushalte voor de weg terug, deze was erg moeilijk te vinden en het duurde even voordat we er een hadden gevonden. Uiteindelijk waren we na een hele middag weer thuis. Ik mis wat dat betreft wel een auto om boodschappen mee te doen, maar ja met zware tassen door Malta sjouwen is wel goede fitness.

Vandaag zoals normaal niet veel gedaan, ik ben wel nog even gaan wandelen naar Manoel Island, dat is een klein eilandje tussen Sliema en Valetta. Dit eilandje wordt gebruikt om boten op te knappen en aan te laten meren. Oh ja wat ook het melden waard is, is dat er net een Rus op bezoek was. Die had vandaag in de zee gezwommen haha! En wat nog meer opvalt is dat ze hier niet echt op veiligheid letten, zo zag ik bijvoorbeeld een man lassen op een steiger boven de Boulevard waar mensen liepen.

Zo dat was het weer voor deze week, Ciao!

  • 25 Februari 2015 - 09:45

    Geer:

    Ha Tim,
    Het ontbreekt je aan niets daar, lijkt me en de Caraval in Haler heb je niet gemist volgens mij! Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt, maar let een beetje op dat je niet teveel energie verbruikt (zei de oude oom).
    Gisteravond is Teun op bezoek geweest; leuk! Hij gaat vrijdag naar Breda naar de KMA, want hij wil misschien officier in het leger worden. Straks hebben jullie wellicht een generaal in de familie!!
    Zelf heb ik geen carnaval gevierd, maar ben met Riet, Rene en Luc naar Renesse geweest. Dat zal je wel al gehoord hebben. Het was in elk geval heel leuk met mooi weer en een ouderwets gezellig bruin café.
    Ik ga weer aan het werk.

    Groetjes.
    Geer

    PS: Je schrijft: Vrijdagavond is stapavond. Wat zijn die andere avonden dan???

  • 25 Februari 2015 - 17:01

    Gonnie:

    nou Tim dat is nu al een geslaagde stage! hebben ze ook zinvol werk voor je ?
    geniet er maar van . Gonnie

  • 25 Februari 2015 - 18:45

    Mam:

    Hey Tim,

    Wat goed om te horen dat je het naar je zin hebt, en dat je al zoveel mensen hebt ontmoet.
    We gaan morgen boeken en dan zien we je over 8 weken alweer en kun je ons alle mooie plekjes op Malta laten zien, ik zie er nu al naar uit.
    Tja en wat het auto rijden betreft, Teun heeft je plaatsje ingepikt en mag nu die 18 is alleen rijden dus dat wordt delen straks, maar dat komt wel goed.
    Nu nog even je stage opdracht goed voor elkaar krijgen, want dat is wat lastiger begrijp ik, maar dat is de mentaliteit van daar, daar kun jij niks aan doen, maar dat gaat wel lukken, geniet vooral van het eiland, en de mensen die je er ontmoet, want dat is net zo belangrijk.

    Gr en tot face time en app, mam xx



  • 26 Februari 2015 - 13:11

    Marij:

    Ha die Tim. Volgens mij is het daar wel vol te houden! Zo te lezen kom je tijd te kort. Je verveelt je in ieder geval niet. Lukt het ook al een beetje met je stageopdracht? Ik las afgelopen zondag je droom. Zo te zien is opa een beetje jouw engelbewaarder. Dan heb je een goede! Geniet maar daar in Malta en zorg maar dat je ook genoeg slaapt!groetjes Marij

  • 27 Februari 2015 - 21:24

    Lizette:

    Hoi Tim
    ik heb al een paar pogingen gedaan om te reageren op jouw reisverslagen;helaas komt het niet door!
    Nu misschien wel.
    Ik zie dat je daar tijd te kort komt, zo veel te doen daar.
    En steeds maar feesten ,wel leuk dat er ook Nederlanders zijn.
    Heb je al nuttige opdrachten gehad op je stage?
    En alle mooie plekjes op het eiland gezien? Dan kun je pap en mam straks fijn rondleiden.
    Geniet ervan en pas goed op jezelf (met niet te veel katers)
    groetjes uit Rooi Lizette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

Hallo ik ben Tim en ik ga van 4 februari tot 3 juli stage lopen in malta!

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 7668

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: