Eerste paar dagen Malta - Reisverslag uit Malta, Malta van Tim Nevels - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen Malta - Reisverslag uit Malta, Malta van Tim Nevels - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen Malta

Door: Tim Nevels

Blijf op de hoogte en volg Tim

04 Februari 2015 | Malta, Malta

Het is alweer zondag en dat betekend dat vandaag mijn 5e dag in Malta is, de tijd gaat hier zo snel, en ik heb afgelopen dagen al zoveel meegemaakt.
Ik ga proberen de afgelopen dagen samen te vatten.

Donderdag ben ik s´morgens gelijk naar AM gegaan dat is de organisatie die mijn stage heeft geregeld, en verder over de woning gaat maar daarnaast ook nog van allerlei activiteiten organiseert voor studenten. Daar heb ik gelijk gevraagd waar de Lidl was aangezien ik toch echt boodschappen moest gaan doen, daar kreeg ik uitgelegd dat ik beter naar een supermarkt hier in de buurt kon gaan omdat deze net zo goedkoop waren en niet zo ver weg als de Lidl. Ook werd er meteen gevraagd of ik mee wou doen aan de Karaoke avond, en daar had ik me dan ook gelijk voor opgegeven. Daarna besloot ik om het eiland te gaan verkennen, het is hier zo mooi en wat ook opvalt is hoe schoon het hier is! Je komt nergens iets van zwerfafval of iets tegen, hier kunnen we in Nederland nog wel iets van leren! S´avond heb ik pasta gekookt, maar ik ben nog een beetje gewend aan de hoeveelheden die ik normaal voor thuis kook (porties voor 5 personen). Dit betekend dat ik de afgelopen 3 dagen op rij pasta heb gegeten. Na het eten was het alweer tijd voor de Karaoke avond, daar ging ik in mijn uppie naar toe maar ik leerde al heel snel veel Nederlanders kennen! De Karaoke avond was meer een dansavond, er werd namelijk helemaal geen Karaoke gedaan! Gelukkig maar want ik kan niet zingen haha. Daarna ging ik met nog een paar man naar Paceville, hét uitgaansgebied hier! Het werd een gezellige avond en ik was om 04:00 weer thuis geluk was ik deze week nog vrij en begint stage pas maandag.

Vrijdag was vooral uitslapen, ook was Min Kim jarig dat is een zuid-koreaan die bij mij in het appartement woont, ze heeft samen met een ander huisgenootje de hele dag in de keuken gestaan om een feestmaal te maken voor die avond. Ik was echter uitgenodigd om samen met een paar Nederlanders te gaan indrinken die avond en kon ik er dus niet bij zijn. Wel heb ik nog een cadeautje gekocht samen met de Franse jongen Gaultier, die eigenlijk geen jongen meer is want hij is 40 jaar oud haha.
Hij zag een mooie roze portemonnee liggen met allemaal glinsterende sieraden erop voor een goedkoop prijsje, dit leek me echter geen geschikt cadeau en dit heb ik hem proberen uit te leggen maar hij snapte er niks van. Toen heb ik hem maar naar een andere winkel getrokken om daar iets van bad spul te kopen, dat vindt ieder meisje tenminste leuk! S'avonds had ik afgesproken met Nikki in haar appartement heb ik ingedronken. Er waren ook een paar Italianen waarmee we de hele avond in een deuk hebben gelegen. Diezelfde avond ook weer opstap in Paceville, het was een erg mooie avond. Het bleek wel nog een heel avontuur om thuis te komen, aangezien de straatjes hier allemaal hetzelfde lijken. Na wat rond te hebben gelopen kwam ik een bekend bord tegen, Funeral Services, ik was bijna thuis!

Na 4 uur slaap was het om 8 uur tijd om op te staan, het was zaterdag en de Gozo Tour stond op het programma! Die ochtend had ik een beetje last van een kater maar gelukkig heb ik de boottocht naar Gozo en de bus tripjes ongeschonden overleefd. Ze kunnen hier namelijk voor geen meter rijden, een Duitse jongen was zelfs verbaasd dat de chauffeur (hoorbaar) de bus niet in de versnelling kreeg en de koppeling liet slippen, dat was bijna onmogelijk om voor elkaar te krijgen in een Mercedes! Ik heb die dag heel veel plaatsen bezichtigd en overal werden foto's en selfies gemaakt voor op de website van AM. Ik zal een paar foto's toevoegen aan dit verslag. Na die dag was ik doodop en ben ik vroeg naar bed gegaan. Vandaag is het zondag en het is voor mij een #lazysunday , niet te veel doen vandaag om morgen fris te beginnen aan stage!

  • 09 Februari 2015 - 10:25

    Geer Nevels:

    Hey Tim,
    Dat klinkt goed!! Zo te lezen heb je je nog niet echt verveeld!
    Fijn dat je al een aantal mensen hebt gevonden waarmee je optrekt.
    Ik ben benieuwd hoe de stageplaats je gaat bevallen, maar dat zal wel goed komen.
    Ik heb zaterdag de hele dag buiten gewerkt; `s morgens opgeruimd en hout naar binnen gehaald en kleinhout gekapt (alles was al een paar dagen op en het Benegas is nogal duur!).
    `s Middags is René geweest en hebben we weer gesnoeid; de hoop wordt steeds hoger.
    Gisteren op stap naar de Maroy Bar, waar een heel goed orkest zat.
    Tim, veel plezier en succes met je stage.
    Grs Geer

  • 09 Februari 2015 - 15:15

    Marij Nevels:

    Ha, die Tim. Ik lees dat jij je niet verveeld! en al naar Gozo geweest lees ik. Is het gezellig in je appartement en is het weer daar goed? Groetjes vanuit Roy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

Hallo ik ben Tim en ik ga van 4 februari tot 3 juli stage lopen in malta!

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 7669

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: