Genieten in Malta - Reisverslag uit Malta, Malta van Tim Nevels - WaarBenJij.nu Genieten in Malta - Reisverslag uit Malta, Malta van Tim Nevels - WaarBenJij.nu

Genieten in Malta

Door: Tim Nevels

Blijf op de hoogte en volg Tim

07 Maart 2015 | Malta, Malta

Zo daar zijn we dan weer, ik moet even spieken wat ik de afgelopen tijd toch allemaal gedaan heb. Ik moet melden dat ik het nog altijd naar mijn zin heb hoewel ik ook sommige dingen mis, maar dat komt tijdens mijn verhaal wel aan bod.

We gaan even terug in de tijd naar een week geleden, die week heb ik niet zoveel activiteiten gedaan, ik ben naar de film avond geweest en ben zaterdags naar Sunglasses at night geweest. Dit feest was op een discotheek op het eiland Gozo, dus voor de 3e keer met de boot richting het zuster eiland van Malta. Deze discotheek was erg groot en zag er mooi uit, alleen de muziek viel heel erg tegen, er werd techno gedraaid waar ik niet echt fan van ben. Het werd dus een lange avond, op de terugweg heb ik vooral geslapen in de bus, ferry en de taxi naar huis. Ook heb ik in dit weekend nog gerend hier op Malta, dat is echt prachtig niet te vergelijken met Nederland. Je loopt hier over de boulevard tussen de mensen door ,langs de zee af. Ik vond het erg slim om rond 17:00 te gaan rennen, het was dus erg druk op de boulevard en het was een echte sport om iedereen te ontwijken om in hetzelfde tempo te blijven lopen. Wat dat betreft mis ik wel de natuur waar je heerlijk alleen kunt rennen in Nederland, hier loop je door de stad en kom je overal mensen tegen. Na 6km gerend te hebben vond ik het goed geweest en ging ik uitrusten op tot nu toe mijn favoriete plekje op Malta (zie foto), dit is een rots waar je tegen de hoofdstad Valleta aan kijkt en je tegelijkertijd de zee kan zien, het is daar (tot nu toe) altijd heerlijk rustig.

Het lijkt alsof het alleen maar een groot feestje is hier op Malta, maar er word (al blijkt dat niet uit mijn blog) ook stage gelopen. Ik heb de afgelopen weken o.a. onderzocht welke processen er zich binnen het bedrijf afspelen, en wie daar een rol in speelt. Ook heb ik een heel groot bestand gekregen met informatie (omzet, leveranciers, producten etc.), dit moet ik gaan onderzoeken met Excel en daar ben ik nog wel even zoet mee.

Deze week ben ik weer naar de welkomstparty gegaan, het was namelijk de laatste keer voor een van de begeleiders waar ik het goed mee kon vinden. Het is hier een komen en gaan van mensen en momenteel zijn we al met een best grote groep mensen die elkaar nu toch al enige tijd kent hier op t eiland. Verder heb ik deze week niet veel meer gedaan als gisteren op stap geweest en vandaag ga ik naar een club in het binnenland van Malta, ben benieuwd. Ik heb afgesproken om morgen vroeg weer te gaan rennen dus vanavond een beetje rustig aan doen ;)!

Verder ga ik komende week verhuizen van appartement, momenteel verblijf ik met 3 personen in één kamer. Op zich vind ik dat niet erg,
maar als je de mogelijkheid hebt om kosteloos naar een tweepersoons appartement te kunnen verhuizen dat ook nog eens mooier is waarom zou je dat dan niet doen! Ook ligt dit appartement aan een rustigere straat, dat is momenteel niet het geval. Als de auto's hier op straat toeteren (wat nogal heel vaak het geval is)lijkt het net of ze bij je binnen staan. En dan heb ik het nog niet over de buschauffeurs gehad hier, zo hé die kunnen wat hier.

Zo heb je buschauffeurs die denken dat het nodig is om te toeteren bij ieder voertuig of persoon waarvan het lijkt dat het de weg wil opgaan. Ook heb je af en toe een chauffeur die zijn dag niet heeft (of chronisch zijn dag niet heeft). Zo kwam het voor dat de bus bijna vol zat maar er achterin nog plek was, de chauffeur verzocht dus om de mensen naar achteren te lopen. Dit ging echter niet snel genoeg voor hem dus hij stapte uit, trok de nooddeur open en schreeuwde dat de mensen door moesten lopen anders reed die niet verder. Toen iedereen in de bus zat gaf hij (expres) een spuit gas zodat de helft van de mensen bijna omvielen.

Verder mis ik de keuken thuis, hier moet je gebruik maken van een gezamenlijke keuken waarvan de potten en pannen naar mijn mening drastisch aan vervanging toe zijn. Ze zijn namelijk erg scheef en er is van de 7 potten en pannen welgeteld één die recht op het fornuis (inductieplaat) kan staan, helaas is dit ook nog eens de kleinste eruit.

Oh ja ik ben ook nog naar de Maltese kapper geweest, ik vond het erg spannend om naar een kapper te gaan hier. Ik vreesde dat ze er niets van zouden bakken en dat ik niet zou uitgelegd krijgen hoe ik mijn kapsel graag zou willen hebben. Achteraf bleek dit allemaal niet nodig, het was een kapper die 3 jaar in Amsterdam had gewerkt en hij kon ook een beetje Nederlands. Hij vroeg niet wat ik voor kapsel ik wou, hij keek alleen eventjes en deed zijn ding, mijn haar ziet er gelukkig dus piekfijn uit nu haha!

Zo dat was het weer voor deze keer,

CIAO CIAO!

  • 08 Maart 2015 - 09:53

    Lenie:

    Hallo Tim, effe ein berichtje oet Rooj . Wae laeze des dich ut good nao diene zin hebst in Malta, sjiek zek . Fijn desse ein anger appartement kriegs, geit Fabienne aug nao ein anger appartement ?
    Op stage keumtj noee aug get sjot in de zaak en hebse eindelijk echt get te doon want ich begriep det ze nogal relaxsjt zeen op 'Malta.
    Biej os geit alles zie gangetje Wouter is druk bezig met alles te regelen veur heur hoees wat ze gekochtj hebbe in Maastreecht . En stan luiptj stage biej de Poort van Limburg in Wieert en verder wirktj d'r biej de bar en jaktj d'r hieel get aaf.
    Ut waer weurtj vandaag hieel sjoeen , missjien kinne wae vanmiddig op terras zitte.

    Vul plezeer nog en de groetjes aan Xavier dae bienao nao Malta keumtj.
    Groetjes oet Rooj, Lenie.

  • 08 Maart 2015 - 14:37

    Marij:

    Fijn om weer wat van je te horen. Ik lees dat je je niet verveelt. Ben je ook al in andere steden op Malta geweest? En heb je de blue lagoon al bezocht? Moet je doen als pap en mam er zijn. Het is hier vandaag lekker weertje 17 graden en heerlijk zonnig. Geniet maar daar van alles en tot schrijfs! Vannacht komt hanneke vanuit Ljubdjana naar Roy. Ze wordt hier door Lordy afgezet en heeft dan dinsdag een show in Eindhoven. Ze komt hier overnachten, een nachtje niet in zo' n toerbus is wel lekker. Dus vannacht doet de beroemde band Lordy roy aan! Haha liefs Marij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

Hallo ik ben Tim en ik ga van 4 februari tot 3 juli stage lopen in malta!

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 7642

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: