Life in Malta! - Reisverslag uit Malta, Malta van Tim Nevels - WaarBenJij.nu Life in Malta! - Reisverslag uit Malta, Malta van Tim Nevels - WaarBenJij.nu

Life in Malta!

Door: Tim Nevels

Blijf op de hoogte en volg Tim

14 Februari 2015 | Malta, Malta

We zijn alweer 10 dagen in Malta en het bevalt me hier tot nu toe zeer goed! Ik ben deze week begonnen met mijn stage bij CoseCasa Ltd, dat is een huishoudwinkel in Balzan. Hier verkopen ze van alles voor in huis van potten en pannen voor in de keuken tot versiering voor in huis. Ook zit hier ProKitchen gevestigd dit bedrijf is van dezelfde eigenaar en verkoopt proffesionele keukenapparatuur en benodigdheden aan restaurants, hotels etc. Ik loop hier stage omdat de opslag van goederen te klein is geworden en de voorraad nu zelfs verspreid is over meerdere plaatsen, ik moet onderzoek doen hoe dit beter kan. Alles komt hier langzaam opgang op Malta en ik moest dan ook aangeven dat ze meer van mij mochten verlangen.

De eerste dag kreeg ik een beetje een aparte indruk van mijn stage, ik moest namelijk mee om een constructie voor een schoorsteen te gaan bezorgen. Die constructie was 6m lang en op stage dachten ze deze wel even achter in de bedrijfsbus te stoppen, ik had echter al lang door dat dat niet ging. Toen ze het zelf ook doorkregen besloten ze het ding maar boven op het dak van een pick-up te monteren door middel van een constructie van touwen. Ik begin al door te krijgen dat bijna alles kan op Malta en niets te gek is, zie de foto's voor de idiote constructie boven op de pick-up. De oude doek die achter is bevestigd is voor de "veiligheid". Volgens de eigenaar van de pick-up, een gekke amerikaan, had hij nu een fucking ram on his truck so evryone should get out of the way! Na een nogal gevaarlijke trip over slechte wegen kwamen we aan op bestemming. Het gevaarte van 6meter moest een flatgebouw op van 2 etages, dat zouden ze even snel doen door met een touwtje het naar boven te tillen. Toen we in de lift stapten drukten we op knop 3 maar die bleek nog niet te werken, dus maar op knop 2 gedrukt en daar waren we boven bij het hoogste appartement. De 3e etage moest nog gebouwd worden! Malta is echt een bouwput overal waar je kijkt zie je kranen staan die nieuwe etages bovenop andere flats bouwen.

Donderdag was als activiteit Laser schieten voor maar €10 euro kon je 20 minuten je uit leven in een Arena door op andere spelers te schieten. Dit is een stuk goedkoper dan in Nederland waar je al gauw €25 euro kwijt bent! Ik was de sharpshooter van de avond en was de 1e ronde 1e en de 2e ronde 2e een hele prestatie dus haha! Na het laserschieten besloten we nog om één drankje te nuttigen bij Footloose dat is een discotheek bij Paceville waar hét uitgaansgebied van Malta is gelegen. Éen drankje werd namelijk 2 drankjes en ik besloot toch nog te blijven na voorbeeld van een niet nader te noemen oom (jullie mogen raden in het reageer vak onder aan dit blog), daardoor werd het ongepland toch nog een late avond, maar wel een leuke! Volgende ochtend had ik er iets meer spijt van maar na een warme douche en een warme kop thee voelde ik meer weer helemaal top en fris om naar stage te gaan! De rest van de week is verder niet veel noemenswaardig gebeurd.

Vandaag besloot ik om eens te gaan wassen en heb ik ondertussen de gehele oven schoongemaakt, volgens mij had nog nooit iemand dit gedaan want hij was helemaal zwart aangeslagen van binnen. Nu is die gelukkig weer helemaal schoon en daarom besloot ik ook een pizza te gaan bakken! Echter was het niet zo slim om de goedkoopste pizza te kopen, deze heb ik net op en smaakte erg naar karton en was volgens mij ook niet gaar, oeps! Het ligt niet aan het feit dat ik een slechte kok ben maar gewoon met goedkope rommel heb gewerkt :)! Donderdag had ik namelijk mijn specialiteit gemaakt, aardappeltjes met rozemarijn uit de oven en die waren perfect gelukt ;)! Vanavond staat Carnaval op het programma, ja dat hebben ze hier ook!! We gaan per PartyBoot naar Gozo waar het feestje los gaat barsten, het is de bedoeling dat we om 6 uur weer terugkeren in Malta, waar we de zon gaan zien opkomen. Ik ben erg benieuwd en heb er erg veel zin in, hier ga ik zeker op terugkomen in een ander verslag!

  • 16 Februari 2015 - 14:33

    Marij Nevels:

    Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. De carnavalsoptocht was leuk in Roy. Doe je ook wat ideetjes op voor het mannenweekend, want dat kan volgens mij wel daar. Heel veel lieve groetjes van je tantetje uit Roy en van Peter.

  • 17 Februari 2015 - 11:10

    Geer:

    Fijn dat je het goed naar je zin hebt!
    Leer die mannen daar maar eens fatsoenlijk organiseren, dat lijkt me wel nodig.

    Ben gisteren terug gekomen van Renesse, waar we met Riet,Rene en Luc een hartstikke leuk weekend hebben gehad. Lekker wandelen aan zee met een strak blauwe, frisse lucht en een goed pension met eraan vast een knus oud-bruin café. Wat wil je nog meer?

    Veel plezier nog in Malta.

    P.s.: Die oom, dat zal oom René wel zijn!!

  • 20 Februari 2015 - 13:58

    Gonnie :

    Je schrijft leuk Tim, met humor . Het verhaal van de schoorsteen: hilarisch! Hoop voor jou dat de stageplek genoeg uitdaging biedt. Hoe is de temperatuur ? Op Aruba is het nu lekker, veel wind en niet al te heet. Nog heel veel plezier daar. Groeten van Wim.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

Hallo ik ben Tim en ik ga van 4 februari tot 3 juli stage lopen in malta!

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 551
Totaal aantal bezoekers 7635

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: